I edycja „Gry o Polskę!” właśnie dobiegła końca. Pół roku pracy w Klubach Młodych zakończyło się wyjazdem integracyjnym dla 14 osób, które wykazały się największą aktywnością działania w swojej miejscowości oraz zdobyły najwyższą liczbę punktów w rozgrywce Parlament 2.0 (patrz: https://klubymlodych.pl/blog/ii-etap-gry-o-polske-relacja-klubow-mlodych-kukiz-15/).

 

Piątek był dniem w którym zwycięzcy I edycji „Gry o Polskę!”, pochodzący z różnych stron Polski, kierowali się w stronę Mazur. Wielogodzinną podróż wynagrodziły piękne widoki jezior i kolorowe o tej porze roku drzewa. W miejscu docelowym stopniowo pojawiało się coraz więcej uczestników. Gwar rozmów trwał do kolacji, którą szykowaliśmy w udostępnionej kuchni. Wymiana spostrzeżeń, pomysłów i odczuć na tematy okołopolityczne była interesująca i pouczająca. Po przedstawieniu planu wyjazdu chętne osoby obejrzały trzymający w napięciu film pt. „Czekając na Joe”. Rozmowy toczyły się do chwili kiedy zmęczenie nie wzięło góry i wszyscy rozeszli się do swoich pokoi. W sobotę rano trwały przygotowania do śniadania, zastawiony stół cieszył oko, a czekające atrakcje przybliżały się wielkimi krokami. Po śniadaniu nadszedł czas zmagań w ramach debaty oksfordzkiej (uniwersyteckiej). Podzieliliśmy się na trzy czteroosobowe grupy, marszałka i obserwatora. Podjęto trzy debaty, które dotyczyły jednomandatowych okręgów wyborczych, projektów ustaw prezydenta Dudy o Sądzie Najwyższym i Krajowej Radzie Sądownictwa oraz Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z 1997 roku. Debaty toczyły się na wyrównanym poziomie motywując uczestników do wysiłku i wskazując, że tylko porozumieniem oraz wspólnymi siłami jest się w stanie uzyskać najwyższą liczbę punktów. Po każdej debacie posłanka Ela Zielińska i poseł Jakub Kulesza wypowiadali swoje spostrzeżenia, zwracając uwagę na mocne strony oraz te, które należało poprawić dla każdej ze stron dyskusji. Cenne wskazówki owocowały wzrostem jakości dysput w drugiej kolejce, a my uczyliśmy się trudnej sztuki argumentacji. W czasie liczenia punktów, uczestnicy mogli udać się do pokoi odetchnąć i przygotować do obiadu, podczas którego były ogłoszone wyniki rywalizacji.

Ze względu na deszczową pogodę gra terenowa została zamieniona w niedługi spacer po okolicy, a na resztę popołudnia zaplanowano gry planszowe. Planszówki – oprócz świetnej zabawy i budowaniu relacji pomiędzy graczami są także świetną okazją do kształtowania innych umiejętności. W naszym wypadku osoby, które zajęły czołowe miejsca w debacie oksfordzkiej miały pierwszeństwo w wybraniu gry w której chcą uczestniczyć. Największą popularnością cieszyła się ulubiona gra Margaret Thatcher („dyplomacja”) oraz „gra o tron”. Wymienione gry kształtują myślenie strategiczne, sztukę zawierania porozumienia i ustalania kompromisów, ukazują także tendencje do zdrad sojuszników i kierowania się własnymi korzyściami. Po kilkugodzinnych rozgrywkach, zmęczeni ale zadowoleni, usiedliśmy przy palenisku piekąc kiełbaski i rozmawiając. Wymiana opinii i pomysłów przebiegała płynnie w przyjaznej atmosferze. Wiedząc, że już następnego dnia czeka nas wyjazd, ociągaliśmy się z pójściem do pokoi. Kiedy senność zwyciężała stopniowo rozchodziliśmy się, by następnego dnia wspólnie zjeść śniadanie, posprzątać i udać się w drogę powrotną. Piękne Mazury, wspaniali ludzie i cenne doświadczenie, o tyle jesteśmy dalej we współpracy na rzecz zmiany systemu, do którego wspólnie dążymy.

#PotrafiszPolsko!

Więcej o „Grze o Polskę!” można przeczytać na stronie: https://klubymlodych.pl/blog/rozpoczynamy-program-gra-o-polske/

Napisz do nas!

Wyślij nam wiadomość!

imię i nazwisko (wymagane)

adres e-mail (wymagane)

temat wiadomości

wiadomość

 Młodzieżówka w Social Media: Facebook Twitter

+48 536 163 626 kontakt [at] klubymlodych.pl

copyleft 2018 Kluby Młodych Kukiz `15

Polityka prywatności

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account